Hotărâri ale consiliului local - Nr. 97 din 29.05.2024



Hotărâri ale consiliului local - Nr. 97

privind aprobarea concesionării prin licitaţie publică a cotei de 100/1342 părți teren situat în intravilanul municipiului Bistrița, localitatea componentă Sigmir, în vederea construirii unui altar de vară

        Consiliul local al municipiului Bistriţa întrunit în şedinţă ordinară, în data de 29.05.2024;

        având în vedere:

        Adresa Parohiei Ortodoxe Române Sigmir cu Hramul “Sfântul Ierarh Nicolae” înregistrată la Primăria municipiului Bistrița cu nr.487416.01.2024;

        Extrasul de carte funciară nr.73761 Bistrița eliberat de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bistrița – Năsăud;

        Certificatul de urbanism nr.9596/190/14.02.2024 eliberat de Primăria municipiului Bistrița;

        Referatul de aprobare nr.47918/13.05.2024 al Primarului municipiului Bistriţa;

        Raportul nr.47954/13.05.2024 al Serviciului public municipal Direcţia Patrimoniu și al Direcţiei Juridică, Resurse Umane, Publice Achiziții ;

         Avizul favorabil nr.100/C1/27.05.2024 al Comisiei economice;

        Avizul favorabil nr.100/C3/28.05.2024 al Comisiei juridice și administrație publică locală;

        având în vedere:

     prevederile Hotărârii Consiliului local al municipiului Bistrița nr.136/14.11.2013 privind aprobarea documentaţiei de urbanism „Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Bistriţa şi Regulament local de urbanism”, Beneficiar: Consiliul local al municipiului Bistriţa, cu modificările și completările ulterioare, prelungit prin Hotărârile Consiliului local al municipiului Bistrița nr.184/31.10.2018 si nr.207/14.11.2023;

        prevederile Hotărârii Consiliului local al municipiului Bistrița nr.23/13.02.2020 privind aprobarea documentațiilor de atribuire prin licitație publică a contractelor pentru concesionarea, închirierea și vânzarea bunurilor proprietate publică sau privată a municipiului Bistrița;

        în conformitate cu:

        prevederile art.9 alin.3 din Legea nr.489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

       prevederile Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

       prevederile art.456 alin.1 lit.”d” și art.476 alin.1 lit.”c” din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

       prevederile art.554, art.858 și următoarele, precum și art.871 şi următoarele din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

        în temeiul art.87 alin.5, art.108 lit.”b”, art.129 alin.(2) lit.”c”, alin.(6) lit.”a”, art.139 alin.(3) lit.”g”, art.286 alin.(4), art.297 alin.(1) lit.”b”, art.302 și următoarele, din Ordonanța de urgență a Guvernului României nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

H O T Ă R Ă Ş T E:

         ART.1. - Se aprobă concesionarea prin licitaţie publică a cotei de 100/1342 părți teren, situat în intravilanul municipiului Bistrița, localitatea componentă Sigmir nr.110,111, identificat în CF Bistriţa nr.73761, nr.cad.73761, proprietate a municipiului Bistriţa – domeniul public, în vederea edificării unui altar de vară, construcție necesară desfășurării slujbelor religioase.

       ART.2.(1) – Se aprobă Studiul de oportunitate privind inițiativa concesionării prin licitație publică a cotei de 100/1342 părți teren, situat în intravilanul municipiului Bistrița, localitatea componentă Sigmir, în vederea edificării unui altar de vară, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

                  (2) – Durata concesiunii se stabilește pentru perioada de 20 de ani cu drept de prelungire, conform prevederilor legale.

       ART.3. - Procedura de organizare a licitației publice și documentația de atribuire a contractului de concesiune se va realiza în conformitate cu prevederile Anexei nr.1 la Hotărârea Consiliului local al municipiului Bistrița nr.23/13.02.2020 prin grija comisiei numită în acest scop.    

       ART.4.(1) - Se aprobă redevența minimă de pornire la licitaţie în sumă de 38 lei/an.

            (2) – Redevența rezultată în urma licitaţiei publice va fi indexată anual cu indicele de actualizare la inflație.

            (3) - Redevența rezultată în urma licitaţiei publice se achită anual până la data de 31 martie a anului curent pentru anul în curs și se face venit la Serviciul public municipal „Direcţia Patrimoniu”.     

         ART.5.(1) – Se aprobă condițiile specifice impuse persoanelor juridice interesate pentru participare la procedura concesionării, astfel ofertanții trebuie să dețină ca obiect de activitate, desfășurare de activități religioase

           (2) – Se aprobă obligația în sarcina adjudecătorului licitației publice de a obţine autorizaţia de construire în vederea edificării construcţiei cu destinația de altar de vară, în termen de 6 luni de la data încheierii contractului de concesiune și de a realiza construcţia în termen de 2 ani de la data autorizaţiei de construire, eliberată de către Serviciul Urbanism din cadrul Primăriei municipiului Bistriţa, sub sancţiunea retragerii concesiunii și rezilierii contractului de concesiune.

         ART.6.(1) – Se stabilește criteriul de atribuire al contractului de concesiune respectiv ”cel mai mare nivel al redevenței/mp/an oferită”.

                    (2) - Se stabilește garanția de participare la licitație la suma de 38 lei, raportat la cuantumul minim al redevenței datorată pentru primul an de exploatare.

                    (3) - Contravaloarea documentației de atribuire se stabilește la suma de 150 lei.

          ART.7. – Se împuterniceşte Primarul municipiului Bistriţa să semneze contractul de concesiune în conformitate cu prevederile capitolului III din documentația de atribuire a contractului de concesiune prevăzută în Anexa nr.1 la Hotărârea Consiliului local al municipiului Bistrița nr.23/13.02.2020.

         ART.8.(1) - Se aprobă numirea comisiei pentru organizarea procedurii de concesionare prin licitaţie publică a celor două imobile-terenuri menționate la art.1, în următoarea componenţă:

  1. Domnul Sorin Hangan - Viceprimarul municipiului Bistrița     - președinte;
  2. Domnul Vasile Marina - Director executiv - Direcţia Patrimoniu - membru;
  3. Doamna Mihaela Cornea - Consilier Direcția Patrimoniu - membru;   
  4. Domnul Lucian Pop – Consilier – Serviciul Strategie urbană –

                                         Compartiment Monumente                    - membru;

  1. Domnul Vlad Tudor Mihai - Consilier juridic – Direcția Juridică,

                                                      Resurse Umane, Achiziții Publice - membru;

  1. Reprezentantul Administrației Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud- membru;
  2. Doamna Ana Faur - Inspector Direcția Patrimoniu           - secretar.

       (2) - În lipsa motivată a persoanelor nominalizate ca membri titulari, atribuțiile acestora în cadrul comisiei vor fi exercitate de către membrii supleanți, astfel:

  1. Domnul Călin Stan - Viceprimarul municipiului Bistrița - președinte supleant;
  2. Doamna Alina Ionescu - Șef serviciu Administrare Domeniu Public și

    Privat, Direcția Patrimoniu                                                   -    membru supleant;

  1. Doamna Corina Drăguș - Consilier Direcția Patrimoniu  - membru supleant;
  2. 4. Doamna Amalia Cuzdriorean – Consilier Serviciul urbanism - membru supleant;
  3. Doamna Daniela Alexandra Stoian - Consilier juridic – Direcția Juridică,

                                               Resurse Umane, Achiziții Publice - membru supleant;

  1. Reprezentantul Administrației Finanțelor Publice

    Bistrița-Năsăud                                                                         - membru supleant;

  1. Doamna Carmen Simona Cojocariu - Consilier Direcția

    Patrimoniu                                                                                – secretar supleant.

            (3) - Membrul titular și membrul supleant, reprezentanți ai Administrației Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud, vor fi nominalizați în scris, la solicitarea Primăriei municipiului Bistrița, pentru această procedură.

          ART.9. – Primarul municipiului Bistriţa, prin Serviciului public municipal „Direcţia Patrimoniu” și "Direcția Juridică, Resurse Umane, Achiziții Publice", va aduce la îndeplinire prezenta hotărâre.

ART.10. - Prezenta hotărâre a fost adoptată de către Consiliul local al municipiului Bistriţa în şedinţă ordinară, cu respectarea prevederilor art.139 alin.3 lit.”g” și alin.6 din Codul Administrativ, respectiv cu un număr de 16 voturi ”pentru".

           ART.11. – Secretarul general al municipiului Bistrița, prin Compartimentul pregătire documente va comunica prezenta hotărâre:

    • Serviciului public municipal “Direcţia Patrimoniu”;
    • Direcţiei Juridice, Resurse Umane, Achiziții Publice;
    • Arhitectului Șef al municipiului Bistrița;
    • Primarului municipiului Bistriţa;
    • Instituţiei Prefectului – Judeţul Bistriţa-Năsăud.

 

 

  PREŞEDINTE DE  ŞEDINŢĂ                    CONTRASEMNEAZĂ

                                                                    SECRETAR GENERAL

HANGAN SORIN                        CINCEA DUMITRU-MATEI